Skocz do zawartości

[RSS] [L4D1 & L4D2] Jump Beam Ring [v1.0.1 | 12-February-2022]


GameNation

Rekomendowane odpowiedzi

Description

Creates a colored beam ring on player jump.

Found a similar plugin in a community server once, but since I couldn't find the author source code, I made a similar one.

Features
  • Allow clients to configure their color by menu or RGB args. (stored in cookies)
  • Allow configuring which teams should trigger the jump beam ring.
  • Allow configuring the beam model/color/alpha/duration/start & end radius/width/amplitude.
  • Beam only transmitted to teammates.

Cvars

A configuration file named "l4d_jump_beamring.cfg" will automatically be created for you upon the first run in the "\cfg\sourcemod\" folder.

PHP Code:

// Beam alpha transparency.
// 0 = Invisible, 255 = Fully Visible.
// -
// Default: "255"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "255.000000"
l4d_jump_beamring_alpha "255"

// Beam amplitude.
// -
// Default: "0.0"
// Minimum: "0.000000"
l4d_jump_beamring_amplitude "0.0"

// Beam color.
// Use "random" for random colors.
// Use three values between 0-255 separated by spaces ("<0-255> <0-255> <0-255>").
// -
// Default: "255 255 0"
l4d_jump_beamring_color "255 255 0"

// Beam duration (seconds).
// -
// Default: "1.0"
// Minimum: "0.100000"
l4d_jump_beamring_duration "1.0"

// Enable/Disable the plugin.
// 0 = Disable, 1 = Enable.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
l4d_jump_beamring_enable "1"

// Beam end radius.
// -
// Default: "70.0"
// Minimum: "0.000000"
l4d_jump_beamring_end_radius "70.0"

// Beam model.
// -
// Default: "sprites/laserbeam.vmt"
l4d_jump_beamring_model "sprites/laserbeam.vmt"

// Beam start radius.
// -
// Default: "35.0"
// Minimum: "0.000000"
l4d_jump_beamring_start_radius "35.0"

// Which teams can trigger the beam.
// 0 = NONE, 1 = SURVIVOR, 2 = INFECTED, 4 = SPECTATOR, 8 = HOLDOUT.
// Add numbers greater than 0 for multiple options.
// Example: "3", enables for SURVIVOR and INFECTED.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "15.000000"
l4d_jump_beamring_team "1"

// Beam width.
// -
// Default: "1.0"
// Minimum: "0.000000"
l4d_jump_beamring_width "1.0" 

Public Commands
  • sm_jumpcolor => Open a menu to client select their jump beam ring color. Usage: sm_jumpcolor <255> <255> <255>

Admin Commands
  • sm_print_cvars_l4d_jump_beamring => Print the plugin related cvars and their respective values to the console. (z flag required)

Change Log

Spoiler

1.0.1 (12-February-2022)
- Public release.

1.0.0 (20-December-2022)
- Private release.


To-Do
  • Better multi-language menu support.

Post Reply
  • Any feedback, bug reports, fixes, improvements, translations or suggestions for the plugin are welcome.

Thank you!


Installation
  • Put the "l4d_jump_beamring.smx" file (click Get Plugin) in your "\addons\sourcemod\plugins\" folder.

Attached Files
File Type: sp Get Plugin or Get Source (l4d_jump_beamring.sp - 22.1 KB)

Przeczytaj cały wpis na stronie AlliedModders

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.